Z uwagi na zagrożenie epidemiczne związane z pandemią koronawirusa coraz więcej instytucji miejskich zamyka się dla klientów.
Jak działa Punkt Konsultacji Prawych Miejskiego Rzecznika Konsumentów?
Punkt Konsultacji Prawych Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Krakowie, zlokalizowany w boxie nr 49 w Centrum Administracyjnym przy al. Powstania Warszawskiego 10, zostaje zamknięty do odwołania.
Dotychczasowe numery dla uzyskania telefonicznej porady prawnej: 12 616 92 31 oraz 12 616 92 32 nie będą obsługiwane.
Z uwagi na zagrożenie epidemiczne zostają także odwołane wszystkie dyżury prawne pełnione w siedzibach Rad Dzielnic.
Porady prawne są aktualnie udzielane:
- elektronicznie: www.bip.krakow.pl
- telefonicznie: pod numerami telefonów 12 616 93 60 oraz 12 616 93 70
Telefony są obsługiwane w godzinach pracy Urzędu Miasta, tj. poniedziałek – piątek w godzinach od 7.40 do 15.30.
Porady są udzielane wyłącznie konsumentom, mieszkańcom powiatu krakowskiego – miejskiego oraz ziemskiego w sporach z przedsiębiorcami.
Miejski Rzecznik Konsumentów przypomina o konieczności posiadania potwierdzonego profilu zaufanego w celu złożenia wniosku drogą elektroniczną.
Istnieje także możliwość uzyskania bezpłatnej pomocy prawnej:
- pod numerami Infolinii Konsumenckiej 801 440 220 oraz 22 290 89 16, prowadzonej przez Fundację Konsumentów, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora,
- w Konsumenckim Centrum E-porad, gdzie eksperci Stowarzyszenia dla Powiatu, Stowarzyszenia Aquila i Stowarzyszenia Euro-Concret udzielają odpowiedzi drogą elektroniczną pod adresem: porady@dlakonsumentow.pl.
Jak funkcjonuje Planowanie Przestrzenne w Krakowie?
Od środy, 14 października zmieniły się zasady obsługi mieszkańców w zakresie dostępu do projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w Wydziale Planowania Przestrzennego UMK przy ul. Mogilskiej 41.
Aby zapoznać się z projektami wyłożonych do publicznego wglądu planów miejscowych, należy wcześniej skontaktować się z Wydziałem Planowania Przestrzennego UMK:
- mailowo: bp.umk@um.krakow.pl
- telefonicznie: 12 616 85 42, 12 616 85 26.
Terminy dyskusji publicznych nad rozwiązaniami przyjętymi w procedowanych projektach planów pozostają bez zmian.
Uwagi i wnioski do projektów planów, wnioski o udostępnianie informacji publicznej, jak również wnioski o wydanie zaświadczeń, wypisów i wyrysów można złożyć elektronicznie bądź poprzez wrzucenie specjalnej koperty do odpowiedniego pojemnika umieszczonego w pobliżu wejścia do urzędu w wyznaczonych lokalizacjach.
W celu sprawdzenia przeznaczenia działki oraz statusu sprawy (zaświadczenia, wypisu i wyrysu) prosimy o kontakt telefoniczny pod nr 12 616 85 02.
Zachęcamy jednocześnie do pozyskiwania informacji dotyczących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego ze strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej.
Informacje na temat statusu planistycznego działek można również pozyskać z portalu Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej - Obserwatorium.
Co z Biurem Rzeczy Znalezionych?
W związku z obowiązującym stanem epidemii oraz licznymi przypadkami zakażeń wirusem SARS-CoV-2 od dnia 14 października funkcjonowanie Biura Rzeczy Znalezionych Urzędu Miasta Krakowa zostało zawieszone do odwołania.
Wydział Spraw Administracyjnych UMK prosi o śledzenie komunikatów na stronie internetowej bip.krakow.pl.
Przypominamy, że wczoraj zadecydowano o ponownym zamknięciu dla petentów Urzędu Miasta i wszystkich Punktów Obsługi Klientów.
Sesja częściowo online
Na dziś zaplanowana została 47. sesja Rady Miasta Krakowa, która rozpoczęła się o godz. 10:00 w Sali Obrad RMK przy pl. Wszystkich Świętych 3-4. Jak wyjaśnia Biuro Prasowe, radni są rozmieszczeni w Sali Obrad i w pozostałych salach UMK i biorą udział w obradach online.
Obrady można śledzić na: https://www.krakow.pl/start/160981,artykul,rmk_live.html