Dziś rano długo zapowiadany remont przy przebudowie skrzyżowania ulicy Krakowskiej w Skawinie i Skotnickiej na granicy Krakowa wkroczył w kolejny etap. Wprowadzono tymczasową organizację ruchu, a ulica na odcinku około 150 metrów, od skrzyżowania z obwodnicą i ul. Skotnicką, została całkowicie zamknięta. Jak więc obecnie bez problemów dojechać ze Skawiny do Krakowa?
Prace na drodze krajowej nr 44 (od km 106+482 do km 106+836) w Skawinie, polegające na przebudowie skrzyżowania ul. Krakowskiej i Obwodnicy w Skawinie oraz Skotnickiej w Krakowie na rondo, koncentrowały się do tej pory poza jezdniami. Dziś zostały rozszerzone - zamknięto ul. Krakowską w Skawinie dla ruchu kołowego, z wyłączeniem komunikacji publicznej. To oznacza, iż utrudnień nie muszą spodziewać się pasażerowie autobusów, gdyż linie są poprowadzone tak, jak do tej pory.
Ulica zamknięta jest jednak od skrzyżowania z Obwodnicą i ul. Skotnicką do granicy inwestycji czyli na odcinku ok. 150 m.
Ruch dla samochodów do 10 ton odbywa się objazdami: Obwodnicą i ul. Chmielka, a dla pojazdów powyżej 10 ton Obwodnicą.

Taka tymczasowa organizacja ruchu ma obowiązywać 2 miesiące.
W ramach inwestycji przewidziana jest przebudowa istniejącego skrzyżowania obwodnicy Skawiny z ulicami Krakowską i Skotnicką na rondo turbinowe. Przebudowana zostanie też droga gminna nr 603511K (ul. Wapowskiego). Natomiast wybudowane zostaną: droga gminna nr 600947K, ciągi dla pieszych i pieszo-rowerowe, zjazdy indywidualne, trzy zatoki oraz przystanki komunikacji autobusowej. Rozbudowane i wybudowane będą sieci: gazowa, teletechniczna, elektroenergetyczna, wodociągowa, kanalizacji deszczowej, wodociągowej, kanalizacji deszczowej. Powstanie też kanał technologiczny i oświetlenie uliczne.
- Istniejące skrzyżowanie zlokalizowane jest przy granicy Krakowa i Skawiny. Krzyżują się tu obwodnica Skawiny w ciągu DK44, ulice Krakowska w Skawinie oraz Skotnicka w Krakowie, czyli główne trasy komunikacyjne dla ruchu lokalnego oraz tranzytowego w kierunku Oświęcimia. Ulica Skotnicka dodatkowo prowadzi ruch do autostradowego węzła A4 Kraków Skawina. W czasie szczytów komunikacyjnych natężenie ruchu wynosi tutaj ponad 3 tys. pojazdów na godzinę. By usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo, niezbędna jest przebudowa skrzyżowania na rondo turbinowe dwupasowe - tłumaczy Iwona Mikrut z GDDKiA.
fot. GDDKiA Kraków