poniedziałek, 31 października 2022 15:04, aktualizacja 2 lata temu

Agencja social media - czym powinna się charakteryzować?

Autor Artykuł sponsorowany
Agencja social media - czym powinna się charakteryzować?

Tworzenie wartościowego contentu w mediach społecznościowych może być nie lada wyzwaniem. Jeśli zauważasz, że Twoje profile nie zbierają nowych fanów, a treści nie cieszą się zbyt dużą popularnością, warto podjąć współpracę ze specjalistami. Jedną z opcji, którą możesz wybrać jest agencja social media. Ale jak wybrać dobrą agencję? Czym powinna się charakteryzować i co właściwe może nam dać taka współpraca? Tego dowiesz się z dzisiejszego artykułu!

Czym zajmuje się agencja social media?

Agencja social media to grupa specjalistów zawodowo zajmująca się marketingiem i komunikacją w mediach społecznościowych. W ich skład wchodzą copywriterzy, graficy, specjaliści od reklam oraz content creator. Specjaliści wykorzystują kanały społecznościowe do komunikacji zapewniającej osiąganie celów biznesowych. Każda firma może dążyć do czegoś innego. Niektórzy będą chcieli poprawić wizerunek marki w sieci, zwiększyć ruch na stronie internetowej lub po prostu sprawić, aby sprzedaż wzrosła. Za pomocą jakich działań agencja może pomóc w osiąganiu tych celów biznesowych?

Analiza grupy docelowej

Fundamentalnym zadaniem agencji social media jest przeanalizowanie grupy docelowej i stworzenie persony. To dzięki stworzeniu idealnego profilu potencjalnego klienta wiemy, jaką komunikację zastosować, aby trafiła w potrzeby naszych odbiorców. Do opracowania persony specjaliści biorą pod uwagę takie czynniki jak: wiek, płeć, wykształcenie, sytuacja rodzinna, stan cywilny, rodzaj pracy, życiowe wartości, problemy codzienności oraz zainteresowania. Poznanie persony to pierwszy krok do przygotowania strategii komunikacji.

Opracowanie strategii w social mediach

Aby social media marketing miał ręce i nogi, to nie można go wdrożyć bez stworzenia strategii komunikacji. Powinna ona uwzględniać cele biznesowe oraz założenia kampanii wraz z ustalonymi konkretnymi wskaźnikami. Na tym etapie wybiera się również kanały komunikacji, w których będziemy realizować wyznaczone założenia. Nie każdy biznes potrzebuje pojawiać się na wszystkich dostępnych platformach. Nie ma sensu płacić za dodatkowe kanały, na których nie ma aktywnych potencjalnych klientów Twojej firmy.

Tworzenie wartościowego contentu

Prowadzenie social media to przede wszystkim tworzenie wartościowego contentu. Ale co to tak naprawdę oznacza? Czym powinny się charakteryzować treści, aby stwierdzić, że są odpowiednie? Media społecznościowe znacznie się różnią od innych kanałów komunikacji. Styl i charakter postów musi być dopasowany do tego, w jaki sposób odbiorcy, do których chcemy docierać komunikują się na co dzień. Poza tym, posty nie mogą tylko informować jakie produkty mamy w sprzedaży. Aby były one ciekawe dla potencjalnych klientów muszą rozwiązywać ich problemy i opierać się na języku korzyści.

Realizacja kampanii reklamowych

Kampanie reklamowe mogą pomóc Ci dotrzeć do większego grona odbiorców i pozyskać nowych klientów. O ile są one dobrze poprowadzone i zoptymalizowane. Dla osoby początkującej może to być swego rodzaju wyzwanie, które przyniesie marne rezultaty. Natomiast zatrudnienie osób doświadczonych gwarantuje Ci efekty! Dzięki zastosowaniu reklamam płatnych jesteś w stanie dotrzeć do osób z Twojej grupy docelowej, a tym samym zwiększyć szansę na sprzedaż.

Czym charakteryzuje się dobra agencja?

Powierzenie mediów społecznościowych to bardzo ważna decyzja. W końcu opiera się to na zarządzaniu wizerunkiem marki. Agencja bez wystarczającego doświadczenia może nam go skutecznie popsuć, a tego byśmy nie chcieli. Jaka powinna być agencja social media, aby można było uznać ją za dobrą? Na co warto zwrócić uwagę, zanim zdecydujemy się na współpracę?

Zwróć uwagę na doświadczenie

Po tym, co dotychczas przedstawiliśmy w tekście na pewno możesz zauważyć, że prowadzenie social media to coś więcej niż wrzucanie zdjęć. Właśnie dlatego kluczowym aspektem jest duże doświadczenie. Każda dobra agencja social media powinna dysponować swoim portfolio. Powinniśmy w nim znaleźć dotychczasowe profile firmowe, którymi zajmowała się agencja, a także efekty kampanii reklamowych w social mediach.

Partnerskie podejście

W dobrej agencji social media nie ma miejsca na samodzielne działania ze strony specjalistów. Wszystkie czynności są konsultowane z klientem, a propozycje na posty wcześniej wysyłane do akceptacji. Agencja powinna chcieć poznać Twoje oczekiwania i przedstawić Ci plan działań. Natomiast po wdrożeniu strategii komunikacji klient powinien otrzymywać cykliczne raporty z osiąganych efektów.

Szereg usług

Dobra agencja podchodzi do tematu prowadzenia mediów społecznościowych w sposób holistyczny. Dzięki temu, że posiada zespół i zasoby realizuje marketing w social mediach całościowo. Oferują działanie w różnych kanałach społecznościowych, przygotowują indywidualną strategię komunikacji, kampanie reklamowe, kreacje graficzne, kreatywne treści oraz analizują grupę docelową.

Agencje social media - czy warto ich zatrudnić?

Wiele przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, że prowadzenie social mediów to wymagająca praca. Aby zaistnieć na Facebooku lub Instagramie nie wystarczy wrzucanie byle jakich zdjęć czy postów. Jeśli chcesz, żeby firma była rozpoznawalna w Twojej branży, musisz zadbać o odpowiedni marketing. Wrzucanie kreatywnych treści, tworzenie kampanii reklamowych, regularna komunikacja z odbiorcami. Ze wszystkich tych czynności może Cię odciążyć współpraca z agencją. Powierzenie swoich mediów społecznościowych specjalistom może pozytywnie wpłynąć na lojalność i decyzje zakupowe odbiorców, co w dłuższej perspektywie bezpośrednio przekłada się na rozwój firmy.

Szukasz agencji, która stanie na wysokości zadania? Powierzając nam swoje konta w mediach społecznościowych możesz czuć się bezpieczny. Szczecińska Agencja Rise Up to zespół profesjonalistów, których łączy zamiłowanie do social mediów. Zadbamy o spójną komunikację i pozytywny wizerunek marki w sieci, a także o kampanie reklamowe. Dzięki temu zyskasz więcej czasu i będziesz w stanie rozwijać swoją firmę od wewnątrz. Wspólnymi siłami wzniesiemy ją na wyższy poziom! Napisz do nas, a my wycenimy profesjonalne prowadzenie Twoich kont w social mediach.

www.riseupagencja

mail: biuro@riseupagencja.pl

tel. 730-061-041

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje

Rozrywka