piątek, 21 lutego 2020 13:33

Dziś startuje budowa północnej obwodnicy Krakowa?

Autor Tomasz Stępień
Dziś startuje budowa północnej obwodnicy Krakowa?

W piątek 21.02.2020 r. na węźle Modlnica (DK94) rozpoczęto ustawianie oznakowanie tymczasowej organizacji ruchu. Czy to oznacza rozpoczęcie prac przy budowie północnej obwodnicy miasta? Niestety jeszcze nie.

Na węźle Modlnica pojawią się znaki ostrzegawcze i informujące o wyjeździe pojazdów z placu budowy. Nie jest to jeszcze budowa S52 Północnej Obwodnicy Krakowa. Dla tej inwestycji trwa procedura wydawania decyzji na realizację. Wniosek o wydanie decyzji złożony został 2.01.2020 r.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zmiana organizacji ruchu wynika z planowanego przez wykonawcę utworzenia placu gromadzenia kruszywa dla potrzeb budowy dróg technologicznych inwestycji S52 Północnej Obwodnicy Krakowa.

Wprowadzone oznakowanie dotyczy tymczasowego dojazdu w śladzie łącznic węzła Modlnica, przewidzianych wyłącznie dla ruchu pojazdów, które przygotują plac i będą dowozić na skład kruszywo. Będzie tu przygotowany skład kruszywa potrzebnego do budowy dróg technologicznych. Drogami technologicznymi natomiast będą się przemieszczały pojazdy budowy w trakcie realizacji inwestycji, ale to dopiero po wydaniu decyzji ZRID przez wojewodę.

***

S52 Północna Obwodnica Krakowa będzie miała długość 12 km 327 m, dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości.

Do węzła Modlnica dobudowane zostaną 4 łącznice. Kolejne węzły w kierunku wschodnim to: Zielonki, Węgrzce, Batowice i Mistrzejowice. Ten ostatni węzeł wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa.

W ciągu S52 POK powstaną także: 2 tunele, 27 obiektów mostowych (mosty, wiadukty, estakady) i 4 km murów oporowych.

Ciąg obwodnic Krakowa połączy wszystkie wyloty dróg krajowych z miasta, po północnej stronie (A4, DK 79, DK 94, S7,) usprawni przemieszczanie się od strony zachodniej w kierunku północnym (Kielce, Warszawa), zachodnim (Katowice, Wrocław), wschodnim (Tarnów, Rzeszów) bez konieczności przejazdu przez zatłoczone miasto.

Przejmie cały ruch tranzytowy, jak również część ruchu miejskiego, obecnie przechodzącego przez północną część miasta drogą DK 79.

Ma być gotowa w 2023 roku. Według prognoz na nowym odcinku już w roku 2025 ruch przekroczy średnio 30 tys. poj./dobę.

Fot. GDDKiA, zdjęcie ilustracyjne

Kraków - najnowsze informacje