Od czwartku, 4 sierpnia od godziny 7.00 kierowcy jadący po DK94 na trasie Kraków-Bytom muszą liczyć się z utrudnieniami. Zamknięta zostanie jedna nitka jezdni na wiadukcie w Olkuszu.
Wiadukty nad torami kolejowymi w Olkuszu są już w kiepskim stanie i ich remont jest konieczny. Dalsze użytkowanie obiektów, których eksploatacyjne zużycie jest już znacznie, byłoby niebezpieczne. Dlatego GDDKiA prowadzi na wiaduktach prace remontowe. W czwartek nastąpi kolejna ich odsłona. Zostanie wprowadzona kolejna tymczasowa organizacja ruchu, która będzie polegała na zamknięciu nitki lewej (w kierunku Bytomia) i poprowadzeniu ruchu dwukierunkowego na nitce prawej (po prawym wiadukcie).
Prac na wiaduktach zostało jeszcze sporo. Na jezdni w kierunku Bytomia musi być wykonana nowa ścianka zapleczna przyczółka z przesunięciem w stronę Krakowa, wymiana dylatacji modułowej, odtworzenie płyty przejściowej na dojeździe od strony Krakowa, odtworzenie kap chodnikowych w rejonie dylatacji, rektyfikacja położenia łożysk wiaduktu, wymiana nawierzchni na płycie wraz z izolacją pomostu oraz wymiana nawierzchni na dojazdach do mostu,
Nie lepiej jest na jezdni w kierunku Krakowa. Tu konieczna jest wymiana wpustu od strony Krakowa, wymiana nawierzchni na płycie wraz z fragmentem izolacji płyty, przy dylatacji od strony Krakowa, rektyfikacja łożysk oraz wymiana nawierzchni na dojazdach do mostu.
Ponadto na obu obiektach trzeba wykonać zabezpieczenia: antykorozyjne elementów stalowych konstrukcji nośnej, elementów stalowych wyposażenia wiaduktów (balustrad, ekranów) oraz elementów żelbetowych obu wiaduktów.
Remont wiaduktów, na tak ruchliwej trasie jest bardzo uciążliwy dla kierowców. – Aby zminimalizować czas trwania tymczasowej organizacji ruchu, prace remontowe skumulowane zostaną w pierwszej kolejności na górze obiektów – informuje Mikrut-Purchla Iwona z GDDKiA. – Pozostałe roboty kontynuowane będą bez wpływu na ruch pojazdów. Przywrócona zostanie organizacja ruchu, która umożliwi poruszanie się po obu wiaduktach.
Ale i tak prace potrwają ponad dwa miesiące. Remont zakończy się w połowie października 2021 r. Koszt prac wynosi prawie 2 mln 821 tys. zł.
fot: GDDKiA