czwartek, 28 maja 2020 10:02

Po które orzechy warto sięgać? TOP7 najsmaczniejszych i najzdrowszych orzechów

Autor Głos 24
Po które orzechy warto sięgać? TOP7 najsmaczniejszych i najzdrowszych orzechów

Orzechy są doskonałą alternatywą dla tych, którzy chcą zadbać o swą sylwetkę i zdrowie, ale nie potrafią sobie poradzić z takim problemem, jakim jest podjadanie. Orzechy doskonale sprawdzają się jako przekąska. Które rodzaje orzechów można włączyć do swej diety?

Miejsce 7: Orzechy ziemne

Po orzechy ziemne warto sięgać z kilku względów. Są one cenione przede wszystkim jako źródło witamin z grupy B, a przede wszystkim kwasu foliowego – ważnego składnika w diecie kobiet planujących ciążę i ciężarnych. W orzechach tych znajdują się również dwa ważne kwasy tłuszczowe (arachidowy i linolenowy), dzięki którym walka ze złym cholesterolem staje się łatwiejsza.

Miejsce 6: Orzechy nerkowca

Te orzechy stanowią doskonałe źródło żelaza, dzięki czemu świetnie sprawdzają się w profilaktyce takich chorób, jak anemia. Nerkowiec jest też doskonałym źródłem magnezu, miedzi oraz cynku, zatem taka przekąska pomoże nam zadbać nie tylko o zdrowie, ale i o stan skóry oraz paznokci.

Miejsce 5: Orzechy pekan

Orzechy pekan są jednym z ciekawszych składników w diecie mającej chronić przed rozwojem nowotworów, mogą się też pochwalić znaczną wartością odżywczą. Są one cenione jako dobre źródło cynku oraz witamin z grupy B (a w szczególności witaminy B1). W orzechach tych znaleźć można sporo nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz antyoksydantów, dzięki czemu dieta z ich udziałem staje się bardziej wartościowa i korzystna dla naszego zdrowia.

Miejsce 4: Orzechy włoskie

Orzechy włoskie cieszą się w Polsce bardzo dużą popularnością i choć mają coraz większą konkurencję wciąż zajmują bardzo ważne miejsce w naszym menu. Nic w tym dziwnego. Są to smaczne i pożywne przekąski, które dostarczają nam sporych ilości przeciwutleniaczy oraz witamin z grupy B. Znaleźć w nich można również wiele minerałów, takich wapń, fosfor oraz magnez. Orzechy włoskie są rewelacyjnym wsparciem dla naszego mózgu, a dieta z ich udziałem doskonale wpływa na naszą pamięć oraz koncentrację.

Miejsce 3: Orzechy pistacjowe

Witamina E, witaminy z grupy B oraz takie składniki, jak związki fenolowe i karatenoidy, spore ilości potasu – oto powody, dla których warto włączyć do swej diety orzechy pistacjowe. Sięganie po pistacje sprawia, że zmniejsza się ryzyko rozwoju chorób sercowo-naczyniowych, a walka ze złym cholesterolem staje się łatwiejsza.

Miejsce 2: Orzechy laskowe

Są popularnym dodatkiem do wielu deserów, a ich smak sprawia, że sięgamy po nie bardzo chętnie. Orzechy laskowe stanowią doskonałe źródło wielu cennych dla naszego zdrowia składników. Dzięki zawartości sporej ilości błonnika ułatwiają nam odchudzanie, gdyż sycą, a jednocześnie oczyszczają jelita. Nie brak też w nich przeciwutleniaczy, dzięki czemu przekąska ta pomaga nam chronić się przed szkodliwymi skutkami działalności wolnych rodników. W orzechach tych można dodatkowo znaleźć wiele ważnych dla zdrowia minerałów, takich jak wapń, cynk, magnez oraz mangan.

Miejsce 1: Orzechy brazylijskie

Orzechy brazylijskie to wspaniałe przekąski, które zadowolą nas nie tylko swym smakiem, ale i wartością odżywczą. Wiadomo, że dzięki nim nasz organizm może się szybciej i skuteczniej regenerować, zyskuje też doskonałą ochronę przed nowotworami. To zasługa selenu, który w tych orzechach występuje w większych ilościach.

Orzechy to wspaniały dodatek do naszej diety, a regularne sięganie po takie przekąski każdemu z nas przyniesie wiele korzyści. Cenne witaminy i minerały, wspaniały smak – oto powody, dla których warto zamienić dotychczasowe przekąski orzechami.

Dietafigura.pl
Zdrowy catering dietetyczny. Dietafigura.pl

Gotowanie - najnowsze informacje