poniedziałek, 22 listopada 2021 09:17

Rola suplementacji w diecie bezmięsnej

Autor Artykuł sponsorowany
Rola suplementacji w diecie bezmięsnej

Diety bezmięsne, takie jak wegetarianizm i weganizm stale zyskują na swojej popularności, z uwagi na wiele korzystnych czynników dla zdrowia ludzkiego, jak i dla środowiska. Decydując się na tak radykalną zmianę żywieniową, należy pamiętać, że mięso stanowi źródło wielu cennych mikro i makroelementów, bez których prawidłowe funkcjonowanie organizmu nie jest możliwe. Dobra suplementacja pozwala na dostarczenie do organizmu niezbędnych witamin i minerałów, które w pokarmie roślinnym nie występują bądź ich stężenie nie jest wystarczająco wysokie. Całkowite wykluczenie niektórych składników może wiązać się z pogorszeniem stanu zdrowia, a tym samym sprawi, że dieta bezmięsna negatywnie będzie wpływać na prawidłowe funkcjonowanie.

Czego nie może zabraknąć w suplementacji wegan i wegetarian?

Najważniejszą witaminą, jaką weganie i wegetarianie powinni suplementować, jest witamina B12. Za dobre źródła tego, niezwykle istotnego z punktu widzenia prawidłowego funkcjonowania organizmu, składnika, uznaje się produkty, takie jak:

  • wątroba,
  • czerwone mięso,
  • ryby,
  • owoce morza,
  • jaja.

Większość wegan i wegetarian ze swojej diety wyklucza wszystkie z powyższych pokarmów, dlatego w przyjmowanych posiłkach często brakuje B12. Witamina ta ma niezwykle wszechstronne działanie w organizmie, ale przede wszystkim odpowiada za poprawne funkcjonowanie układu nerwowego oraz za ogrom reakcji metabolicznych. Bez witaminy B12 niemożliwe jest uzyskanie aktywnej formy kwasu foliowego, szczególnie potrzebnego w trakcie ciąży lub podczas jej planowania.

Niedobór witaminy B12 może objawiać się na wiele sposobów i powodować dysfunkcje:

  • układu nerwowego,
  • układu pokarmowego,
  • układu krwionośnego,
  • stanu skóry,
  • zdrowia psychicznego.

Witaminę B12 można przyjmować pojedynczo lub w zestawach różnych witamin z grypy B, ale też występującą z innymi minerałami, np. z Selenem, jak w przypadku suplementu invex remedies. Ważne jest, aby wybierać rozwiązania o wysokiej przyswajalności. Połączenie witaminy B12 z Selenem, pozwala dodatkowo na ochronę komórek przed stresem oksydacyjnym, a także wpływa korzystnie na układ odpornościowy i funkcjonowanie tarczycy.

Co jeszcze powinni suplementować weganie i wegetarianie?

Chociaż za kluczową w diecie bezmięsnej, uważa się suplementację witaminy B12, nie oznacza to, że należy się do niej ograniczać. Do witamin i minerałów, o które warto wzbogacić swój organizm w przypadku posiłków roślinnych, należą również:

  • żelazo,
  • omega-3,
  • witamina D,
  • wapń,
  • cynk,
  • jod.

Niedobór żelaza może powodować anemię i często objawia się brakiem energii oraz pogorszeniem odporności. Głównym źródłem Omega-3 są ryby i owoce morza, a przy tym organizm nie jest w stanie sam wytworzyć tych niezwykle istotnych kwasów. Podobnie, jak witamina B12, omega-3 są niezbędne do poprawnego funkcjonowania układu nerwowego i mózgu. Doskonałą propozycją suplementacji jest preparat invex remedies, który łączy w sobie kwasy Omega-3 z witaminą D, odpowiedzialną za ogrom procesów odbywających się w ludzkim ciele. Witamina ta głównie pozyskiwana jest ze słońca, dlatego w szczególności w okresie jesienno-zimowym, ale też w przypadku osób unikających promieni słonecznych, jej suplementacja jest niezwykle ważna.

Biochelaty marki invex remedies to preparaty stanowiące doskonałe źródło cynku, połączonego z innymi istotnymi minerałami. Cynk, podobnie, jak Selen, ochrania komórki przed stresem oksydacyjnym, a przy tym bierze udział w wielu innych procesach zachodzących w ludzkim ciele. Korzystnie wpływa też na stan kości, skóry, włosów i paznokci, dlatego chętnie sięgają po niego kobiety.

Osoby mieszkające z dala od terenów nadmorskich, niezależnie od tego, z jakiej diety korzystają, mogą borykać się z niedoborami jodu we krwi. Pierwiastek ten uważa się za niezwykle istotny, dlatego wiele osób w okresie letnim chętnie wyjeżdża nad morze, gdzie jego stężenie w powietrzu jest niezwykle wysokie. Nie każdy może sobie pozwolić na podobne wycieczki, dlatego warto wzbogacić suplementacje o preparaty z jodem. Do najważniejszych korzyści kuracji należą przede wszystkim utrzymanie prawidłowych funkcji poznawczych i wspomaganie funkcjonowania układu nerwowego.

Jak wybrać suplementację dla wegan i wegetarian?

Dobre dopasowanie suplementacji do własnych potrzeb, stanowi podstawę zdrowej diety bezmięsnej. Wybierając suplementy, należy dokładnie zapoznać się z oferowanymi produktami, dlatego najlepiej wybierać takie sklepy, które od razu podają najważniejsze specyfikacje konkretnych środków. W asortymencie sklepu https://natureplace.pl, znajduje się wiele wysokiej klasy suplementów o dobrze przemyślanym składzie, które pomogą zadbać o prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Chcąc mieć pewność, że zakupione suplementy będą działały, warto decydować się na sprawdzonych dostawców. Dużo tańszych rozwiązań posiada witaminy i minerały o niskiej przyswajalności, co przekłada się na brak jakichkolwiek efektów. Niektórzy producenci podają od razu referencyjną wartość spożywczą (RWS), a zatem ilość danej substancji, jaka powinna być przyjmowana na dzień. Porównując dawki konkretnych składników produktu z ich RWS, zyskuje się pewność, że przewidywana przez producenta porcja spełni wymagania organizmu.

Zdrowie i Uroda

Zdrowie i Uroda - najnowsze informacje