czwartek, 24 marca 2022 12:50

Jak poprawić ruch na stronie internetowej by przynosiła więcej Klientów ?

Autor Artykuł sponsorowany
Jak poprawić ruch na stronie internetowej by przynosiła więcej Klientów ?

Wykonanie strony internetowej nie zawsze wiąże się automatycznie z pozyskiwaniem Klientów i zapytań które będzie generować. Sama z siebie strona internetowe nie przyniesie Klientów dla Twojego biznesu. Zatem jak sprawić by tworzona strona internetowa była zyskowna, konwertowała i była skutecznym źródłem ruchu dającym zapytania o usługi, ofertę Twojej firmy.

Skąd pojawia się ruch do strony i dlaczego jest ważny ?

Spróbujmy ustalić na początek skąd możesz mieć klientów na swoje usługi ? Jakie źródło ruchu da największą liczbę Klientów, użytkowników potencjalnie zainteresowanych usługą ?. Warto rozważyć poniższe kanały ruchu mogące przysporzyć Twojemu biznesowi Klientów.

Strona internetowa - poprawna technicznie i dopasowana do Twojego odbiorcy

Poniższe zalecenia i rozwiązania na nic się zdadzą jeżeli finalnie miejsce do którego trafi użytkownik tj. strona internetowa nie będzie działać lub będzie mieć problemy techniczne jak np:

  • wolne wczytywanie (co ma wpływ i przełożenie na SEO) strony,
  • brak dopasowanych i spójnych komunikatów,
  • brak logiki w architekturze i strukturze menu, niedopasowanie do wersji na telefon.

Te i inne aspekty warto sprawdzić i rozwiązać jeszcze przed uruchomieniem kampani reklamowych i budowania zasięgów dla strony. Dla lepszego zrozumienia zagadnień tworzenia stron warto poznać przynajmniej podstawowe czynniki warunkujące jej poprawne wykonanie. Zobacz co powinna zawierać strona internetowa by była dobrze zoptymalizowana.

Reklamy płatne w Google Ads

Doskonałe rozwiązanie na początku reklamowania biznesu w internecie. Reklamy uruchomione działają w tym samym dniu i odpowiednio skonfigurowane dadzą Klientów.
To pewne że wpisując daną frazę sprzedażową np : ‘wynajem koparki w krakowie’, użytkownik poszukuje usługi, jest zdecydowany lub przynajmniej wyraża zainteresowanie poznaniem ofert w danym zagadnieniu. Realizując kampanię reklamową na frazy kluczowe możemy być pewni że otrzymamy zapytania dotyczące konkretnej usługi.  Warto realizować kampanie w oparciu o model płatności za kliknięcia z ustawieniem kwoty za każde kliknięcie tzw. reklamy PPC.

Reklamy w social mediach

Nieco innym typem Klienta który jest w social mediach są użytkownicy platform typu Facebook, Instagram, TikTok. Tutaj musimy uruchomić kampanię wizerunkową i budującą zasięgi dla naszego contentu który jest tworzony na social mediach. Poprzez reklamy budujemy potrzebę i staramy się dotrzeć do grupy użytkowników, który mogą być potencjalnie zainteresowani naszą ofertą lub usługą jednak co ważne na tą chwilę wcale jej nie szukają. W przeciwieństwie do Google gdzie użytkownik wybiera wśród firm oferujących konkretną usługę w social mediach musimy odpowiednio dotrzeć z komunikatem do naszej grupy docelowej.

Jak dotrzeć do grupy docelowej, kto jest Twoim Klientem ?

Budując reklamy i tworząc kampanie reklamowe warto wcześniej określić kto jest Twoim Klientem, dla kogo jest tworzona strona i jak powinien być opracowany marketing oraz komunikacja marki na stronie internetowej oraz w social media.
Inaczej mówiąc warto przed utworzeniem strony internetowej i budowaniem reklam ustalić i zbudować profil idealnego Klienta tj: warto zadać sobie pytanie : kto jest naszym Klientem i jak będziemy docierać do niego reklamując usługi w social mediach, jakie kolory i hasła oraz grafika będzie używana i spójna z ogólnym przekazem firmy by zwrócić uwagę odbiorcy w mediach społecznościowych lub po wejściu z reklam na stronie internetowej.

Budowa profilu Klienta pomoże w lepszych rezultatach sprzedaży

Budowa profilu idealnego Klienta pomoże nam dobrać odpowiednie historie sprzedażowe tzw. storytelling, zbudować przekaz i nawiązać relacje z tymi osobami które faktycznie są naszym potencjalnym Klientem. Inaczej bowiem będziemy komunikować sprzedaż butów dla mamy 2 latka, a inaczej dla młodej kobiety po studiach. Warto poznać potencjalne problemy naszego Klienta i umieć opowiedzieć historię, która pomaga rozwiązywać problemy, gdyż to generuje popyt na usługę lub produkt.

Twórz wartościowy content na stronie internetowej

Budując wartość tworzymy relację oraz pokazujemy że stoi za nami wiedza i edukacja. Dzieląc się wiedzą dajemy wartość która zyska zwolenników i zmieni użytkownika w Klienta.

Content sposobem na marketing i edukację Klientów
Budowa i tworzenie contentu na bloga (wartościowych treści) pozwoli wygenerować nowy ruch do strony internetowej z fraz longtail (długiego ogona).

Tego typu frazy często dużo lepiej konwertują gdyż mimo niższego wolumenu zapytań wpisują je użytkownicy zdecydowani na konkretne rozwiązanie, usługę czy produkt. Warto również wiedzieć jak wybrać słowa kluczowe do strony internetowej i na tej podstawie zaplanować posty na blogu.

Tworzenie bloga, budowa SEO i widoczności strony
Sama strona internetowa z nawet 10cioma podstronami oferty czy usługi to zbyt mało by dać obraz wyszukiwarce i algorytmom Google informacji co do samej strony. Dla Google liczy się treść i budowa wartości w internecie. O ile użytkownicy nie szukają epopei naukowych szukając konkretnej usługi w internecie to odpowiednia budowa strony, która daje wartość w postaci licznych podstron dodatkowych poszerzających główne zagadnienia i odpowiednio realizowanym linkowaniem wewnętrznym pomaga uzyskać status wartościowej strony dla Google tzw: Top Authority Content. Warto również znać podstawowe zagadnienia z zakresu SEO i optymalizacji stron internetowych.

Rozbudowa podstron i budowa tematycznego bloga

Dzięki budowie podstron na wąskie frazy kluczowe, lokalne frazy, rozbudowa bloga o frazy kilkuwyrazowe budujemy zasięgi dla zebrania ruchu z całego silosa tematycznego fraz obudowując główną frazę usługi frazami dodatkowymi tworząc tzw jedną grupę tematyczną wyczerpującą dane zagadnienie. Realizując odpowiednią ilość tego typu silo tematycznych możemy mówić o budowaniu zaufania do domeny oraz budowie coraz większych zasięgów nowych podstron w wyszukiwarce.

Współpraca z portalami i influencerami

Twórz treści i dostarczaj je do portali zbieżnych z Twoimi usługami i produktami. Znajdziesz tam nie tylko dobre źródło na umieszczenie odnośnika do swojej strony ale także potencjalną możliwość ruchu zainteresowanych usługami Klientów.

Zdecydowanie lepiej wykorzystać takie portale do budowy content marketingu niż typowo spamerskie portale tworzone tylko pod link building. Dobre portale znajdziesz na whitepress.pl czy linkhouse.pl - warto zainteresować się tą tematyką gdyż jednocześnie budujemy ruch naturalny i tworzymy wartościowy linkbuilding dla naszej strony internetowej.

Pisz artykuły gościnne dla większych i znanych portali

Tworząc ciekawy content na poczytnych portalach również budujesz swoją markę oraz nazwisko. Potencjalnie znowu zyskujesz nie tylko miejsce do pozostawienia linka zewnętrznego ale też tworzysz widoczność dla swojej marki.

Jak zdobyć wartościowy ruch do strony internetowej ?

Podsumowując, nie ma złotego środka na budowanie ruchu dla Twojej strony internetowej. Najlepiej realizować wszystkie punkty jednocześnie powoli i wytrwale, a efekty pojawią się z czasem. Tworzenie contentu to praca długofalowa i powinna być realizowana stale.

Techniczne aspekty strony internetowej niwelujące wszystkie powyższe działania

Responsywność i zgodność ze standardami urządzeń desktop i mobilnych

W toku rozwoju firmy nie należ zapominać o aktualizacjach strony internetowej, pilnowaniu by była na czasie, by aktualności nie były sprzed dwóch lat lub co najważniejsze by strona była dopasowana do urządzeń mobilnych z aktualnym certyfikatem SSL.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje