czwartek, 10 kwietnia 2025 06:53, aktualizacja 5 dni temu

Artur Surówka: Kliny nie obejdą się bez metra

Autor Marzena Gitler
Artur Surówka: Kliny nie obejdą się bez metra

- Prędzej czy później metro i tak dojdzie tutaj, do nas, na Kliny, do Borków Fałęckiego, albo w okolice Ruczaju, ponieważ bez metra infrastruktura drogowa nie jest w stanie przyjąć całego ruchu i przewieźć tych wszystkich mieszkańców - mówi Artur Surówka, radny Rady Dzielnicy Borek Fałęcki - Łagiewniki w Krakowie.

Gościem podcastu "Ósma za siedem" jest Artur Surówka. Z bardzo aktywnym w mediach społecznościowych radnym Dzielnicy Borek Fałęcki - Łagiewniki rozmawiamy o budowie ul. 8 Pułku Ułanów i tramwaju na Kliny. Pytamy też o jego start w wyborach do Rady Miasta i problemy, z którymi boryka się ze względu na swoją aktywność.

Wraz z Emilią Pacią i Tomaszem Kozłowskim - nowymi radnymi dzielnicowymi - wnoszą do Rady zdrowy ferment, ale wieloletnim radnym nie zawsze to się podoba i próbują ich spacyfikować, pozbawiając funkcji.

  • Zobacz też:
Mogą pojechać autobusem tylko w jedną stronę
Mieszkańcy Borku Fałęckiego skarżą się na pokonywanie trasy na własnych nogach. Autobusy kursują na tej trasie wyłącznie w jedną stronę

- Rada dzielnicy nie jest po to, żeby iść tam dla pieniędzy. Nie taka jest idea tej instytucji. Jeżeli chodzi o diety jest bardzo duży rozstrzał. Widełki są od 4000 do 200 zł. Nie jest łatwo dostać się tam, gdzie pieniądze są większe - mówi radny, który stracił funkcje w komisjach Rady Dzielnicy za to, że odważył się skrytykować wieloletnich radnych, którzy są w Zarządzie.

Rozmawiamy o najważniejszych inwestycjach w tej części Krakowa, w tym budowie ul. 8 Pułku Ułanów. Przebieg ulicy wciąż wywołuje spory między różnymi grupami mieszkańców. Jednym z nich jest na przykład dąb, którego istnienia nie zauważyli planiści projektujący inwestycję.  - Ten dąb stał się ostatnio bardzo słynny przez to, że zablokował całą budowę. Wokół tego drzewa zaczęli zbierać się ludzie, zaczęli tam zawieszać wstążki, włączyli w to dzieci. Ja to wszystko rozumiem, ale nie możemy przez jedno drzewo wstrzymywać ogromnej inwestycji za 33 miliony, która skomunikuje Kliny - mówi Artur Surówka.

Nasz gość zauważa zresztą, że ani nowo budowana ulica, ani konsultowana właśnie linia tramwajowa, która ma połączyć Kliny z pętlą Czerwone Maki nie rozwiążą problemów komunikacyjnych mieszkańców. Jedynym rozwiązaniem jest metro. - Prędzej czy później metro i tak dojdzie tutaj, do nas, na Kliny, czy do Borków Fałęckiego, albo w okolice Ruczaju, ponieważ bez metra infrastruktura drogowa nie jest w stanie przyjąć całego ruchu i przewieźć tych wszystkich mieszkańców - uważa Surówka.

  • Zobacz też:
Michał Starobrat: “Rok rządów Miszalskiego to stagnacja”
Radny Michał Starobrat ocenia pierwszy rok rządów Aleksandra Miszalskiego i wyjaśnia, czego najbardziej oczekują mieszkańcy peryferyjnych dzielnic Krakowa.

„Ósma za siedem” to nowy podcast redakcji Głos24. Rozmawiamy w nim o gorących tematach, którymi żyje Małopolska. Odcinek ukazuje się o 7.53 w każdy wtorek i czwartek na kanale Głos24 na YouYube i Spotify.

fot. Mateusz Łysik / Głos24

Ósma za siedem - najnowsze informacje

Rozrywka