czwartek, 19 sierpnia 2021 10:41

Bochnia: Miał pomóc anulować przelew, a wyczyścił konto i zaciągnął kredyt

Autor Mirosław Haładyj
Bochnia: Miał pomóc anulować przelew, a wyczyścił konto i zaciągnął kredyt

13 sierpnia w piątek 31-latek w wyniku oszustwa metodą „na pracownika banku" stracił ponad 44 tysiące złotych.

Rozmowa telefoniczna z „pracownikiem banku” miała pomóc w rozwiązaniu problemu, dotyczącego nieplanowanego wykonania przelewu. Niestety mężczyzna nie wiedział, że rozmawia z oszustem. Wprowadzony w błąd, przekazał zarówno swoje dane, jak i dane dotyczące konta bankowego. Kierowany wskazówkami rozmówcy, zainstalował aplikację pozwalającą oszustom na dostęp do konta. W wyniku oszustwa stracił ponad 44 tys. złotych

Sygnał telefonu wybrzmiał w piątek 13 sierpnia w godzinach popołudniowych. W słuchawce było słychać męski głos. Rozmówca przedstawił się, podał imię nazwisko, a także cel rozmowy. Podając się za pracownikiem banku, przybliżył swojemu rozmówcy sytuację związaną z wykonaniem przelewu, którego właściciel konta miał nie wykonać.

W celu zapobiegania tego typu sytuacjom, 31-latek miał podjąć wskazane środki ostrożności. Pierwszy krok to zainstalowanie odpowiedniej aplikacji, drugi- podanie swoich danych osobowych. Mężczyzna, sprawdził nr telefonu, z którego się z nim kontaktowano. Automatyczna sekretarka posiadała nagranie banku, co utrzymywało pokrzywdzonego w przekonaniu, że rozmowa nie jest oszustwem. Po wizycie w placówce banku , okazało się jednak, że na konto 31-latka zaciągnięto kredyt, a łączna kwota straty to ponad 44 tys. złotych.

Inf.: KPP Bochnia
Fot.: zdjęcie ilustracyjne, unsplash

Bochnia

Bochnia - najnowsze informacje

Rozrywka