W poniedziałek nadeszły dobre wieści dla korzystających z komunikacji miejskiej w Krakowie – aplikacje mobilne mKKM i mKK oraz portal Elektroniczne Konto Pasażera zostały ponownie uruchomione. Pasażerowie mogą już kupować wszystkie rodzaje biletów okresowych, w tym bilety zniżkowe dla mieszkańców oraz bilety metropolitalne. Co ważne, bilety zakupione w aplikacjach można okazywać podczas kontroli.
Mimo uruchomienia aplikacji, trzeba pamiętać, że system może jeszcze nie generować potwierdzeń mailowych przy zakupie biletów dla niektórych domen. Brak potwierdzenia nie wpływa jednak na proces zakupu, dlatego użytkownicy powinni sprawdzić, czy bilet wyświetla się w aplikacji.
Prace nad przywróceniem aplikacji rozpoczęły się natychmiast po zabezpieczeniu dowodów przez służby zajmujące się cyberprzestępczością. Międzynarodowa grupa hakerów próbowała zniszczyć systemy informatyczne MPK w Krakowie, co stanowiło ogromne wyzwanie dla informatyków MPK, Centrum Obsługi Informatycznej UMK, Ministerstwa Cyfryzacji, w tym NASK, oraz firm zewnętrznych. Dzięki ich wysiłkom aplikacje udało się przywrócić.
- Czytaj także:
Po ustabilizowaniu systemów zostanie przeprowadzona analiza zdarzenia oraz wdrożonych działań zabezpieczających. O wynikach tej analizy MPK będzie informować.
Inf.: krakow.pl