MPK w Krakowie od poniedziałku otwiera pięć Punktów Sprzedaży Biletów. Od końca marca otwarty był tylko jeden punkt, przy ul. Podwale, pod którym tworzyły się gigantyczne kolejki. Gdzie teraz załatwisz sprawę?
Punktów Sprzedaży Biletów zostały zamknięte w związku ze wzrostem zakażeń koronawirusem i wprowadzonymi obostrzeniami. Większość z nich ma bardzo małą powierzchnię, w w środku mogą przebywać tylko aktualnie obsługiwani petenci. Od 29 marca otwarty był tylko jeden z punktów, największy, przy ul. Podwale. Tworzyły się przed nim bardzo duże kolejki, co budziło obawy o bezpieczeństwo epidemiczne oczekujących. W tej sprawie interweniował radny Łukasz Gibała. Pisaliśmy o tym tu:

MPK tłumaczyło się bezpieczeństwem pasażerów i samych pracowników.
- Priorytetem jest dla nas bezpieczeństwo pasażerów, dlatego zależy nam na ograniczeniu bezpośrednich wizyt i kontaktów w Punktach Sprzedaży Biletów - mówi rzecznik MPK Marek Gancarczyk. - Zachęcamy wszystkich pasażerów do korzystania z możliwości zakupu biletów przez Internet, aplikacje mobilne lub automaty biletowe. Nie chodzi nam o to, aby pasażerowie stali w kolejce do jednego punktu, tylko o to, aby w ogóle zrezygnowali z wizyt w PSB w obecnej sytuacji bardzo dużego wzrostu liczby zarażeń - dodał.
Warto dodać, że właśnie przez zakażenie koronawirusem jednego z pracowników punktu przy Podwalu i on został zamknięty 16 kwietnia i musiał zostać zdezynfekowany.

Na szczęście nie trwało to długo, a potem MPK odpowiadając na zapotrzebowanie wydłużyło czas pracy tego punku, Funkcjonował w godzinach 7.00–20.00 od poniedziałku do piątku (w soboty i niedziele punkt jest nieczynny), a jednorazowo może w nim przebywać tylko trzech petentów.

Od poniedziałku, 26 kwietnia w sumie dla pasażerów w Krakowie będzie dostępnych pięć Punktów Sprzedaży Biletów:
- ul. Podwale 3/5 – czynny w godz. 11.00–19.00
- Centrum D7 – czynny w godz. 11.00–19.00
- pętla autobusowa przy Dworcu Głównym Wschód – czynny w godz. 11.00–19.00
- pętla Krowodrza Górka – czynny w godz. 11.00–19.00
- al. Powstańców Wielkopolskich 6 – czynny w godz. 9.00–17.00.
MPK przypomina, ze obowiązują w nich pewne zasady:
- obsługiwane będą wyłącznie osoby z prawidłowo założoną maseczką (zakryte usta i nos)
- po wejściu do punktu należy zdezynfekować ręce
- osoby oczekujące przed punktem mają obowiązek zachować odpowiedni dystans
- w czasie godzin otwarcia punktu przewidziane są przerwy konieczne do dezynfekcji pomieszczenia.
Spółka apeluje, aby osoby, które nie muszą przychodzić do Punktów Sprzedaży Biletów korzystały z innych możliwości zakupu biletu. Pasażerowie mają do dyspozycji prawie 180 automatów biletowych, stojących w różnych punktach miasta, a także na terenie gmin sąsiadujących z Krakowem, gdzie kursują autobusy MPK. Bilety można także kupić przez Internet oraz przez aplikacje, dostępne bezpłatnie w sklepach internetowych,
Za pomocą Internetu można:
- złożyć wniosek o wydanie uprawnień Karty Krakowskiej – www.kk.krakow.pl
- złożyć wniosek o uzyskanie faktury za zakupiony bilet – fakturyPSB@mpk.krakow.pl
- kupić bilety okresowe – https://m.kkm.krakow.pl oraz https://ebilet.kkm.krakow.pl
W sprawach związanymi z biletami można kontaktować się telefonicznie lub mailowo:
- Infolinia MPK SA w Krakowie, tel. 12 19 150
- Infolinia Karty Krakowskiej, tel. 12 254 14 00 – czynna od poniedziałku do piątku, od 8.00 do 20.00.
Reklamacje można składać na: reklamacje@kkm.krakow.pl