niedziela, 25 kwietnia 2021 10:24, aktualizacja 4 lata temu

Kraków. Punkty Sprzedaży Biletów znów otwarte. Koniec kolejek na Podwalu?

Autor Marzena Gitler
Kraków. Punkty Sprzedaży Biletów znów otwarte. Koniec kolejek na Podwalu?

MPK w Krakowie od poniedziałku otwiera pięć Punktów Sprzedaży Biletów. Od końca marca otwarty był tylko jeden punkt, przy ul. Podwale, pod którym tworzyły się gigantyczne kolejki. Gdzie teraz załatwisz sprawę?

Punktów Sprzedaży Biletów zostały zamknięte w związku ze wzrostem zakażeń koronawirusem i wprowadzonymi obostrzeniami. Większość z nich ma bardzo małą powierzchnię, w w środku mogą przebywać tylko aktualnie obsługiwani petenci. Od 29 marca otwarty był tylko jeden z punktów, największy, przy ul. Podwale. Tworzyły się przed nim bardzo duże kolejki, co budziło obawy o bezpieczeństwo epidemiczne oczekujących. W tej sprawie interweniował radny Łukasz Gibała. Pisaliśmy o tym tu:

Kraków. Gigantyczna kolejka na Podwalu. MPK chroni się przed pandemią
Wiadomości Kraków. 74 osoby stały dzisiaj około południa w kolejce do punktu sprzedaży biletów MPK przy ul. Podwale. Kolejka była tak długa, że skręcała w ul. Kapucyńską - informuje radny Łukasz Gibała. W Krakowie z powodu obostrzeń otwarty jest tylko jeden Punkt Sprzedaży Biletów

MPK tłumaczyło się bezpieczeństwem pasażerów i samych pracowników.

- Priorytetem jest dla nas bezpieczeństwo pasażerów, dlatego zależy nam na ograniczeniu bezpośrednich wizyt i kontaktów w Punktach Sprzedaży Biletów - mówi rzecznik MPK Marek Gancarczyk. - Zachęcamy wszystkich pasażerów do korzystania z możliwości zakupu biletów przez Internet, aplikacje mobilne lub automaty biletowe. Nie chodzi nam o to, aby pasażerowie stali w kolejce do jednego punktu, tylko o to, aby w ogóle zrezygnowali z wizyt w PSB w obecnej sytuacji bardzo dużego wzrostu liczby zarażeń - dodał.

Warto dodać, że właśnie przez zakażenie koronawirusem jednego z pracowników punktu przy Podwalu i on został zamknięty 16 kwietnia i musiał zostać zdezynfekowany.

Koronawirus w MPK. Ostatni czynny Punkt Sprzedaży Biletów w Krakowie zamknięty do odwołania
Kraków wiadomości. MPK Kraków od 29 marca zamknęło wszystkie Punkty Sprzedaży Biletów oprócz placówki przy ul. Podwale. Przed jedynym czynnym punktem ustawiały się długie kolejki pasażerów. Od dziś i on będzie zamknięty do odwołania.

Na szczęście nie trwało to długo, a potem MPK odpowiadając na zapotrzebowanie wydłużyło czas pracy tego punku, Funkcjonował w godzinach 7.00–20.00 od poniedziałku do piątku (w soboty i niedziele punkt jest nieczynny), a jednorazowo może w nim przebywać tylko trzech petentów.

Punkt Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale ponownie otwarty
Kraków wiadomości. Punkt Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale 3/5 znów został otwarty po tym, jak w piątek zakażenie potwierdzono u jednego z pracowników. Będzie czynny 13 godzin dziennie od poniedziałku do piątku. Jednorazowo może w nim przebywać tylko 3 petentów.

Od poniedziałku, 26 kwietnia w sumie dla pasażerów w Krakowie będzie dostępnych pięć Punktów Sprzedaży Biletów:

  • ul. Podwale 3/5 – czynny w godz. 11.00–19.00
  • Centrum D7 – czynny w godz. 11.00–19.00
  • pętla autobusowa przy Dworcu Głównym Wschód – czynny w godz. 11.00–19.00
  • pętla Krowodrza Górka – czynny w godz. 11.00–19.00
  • al. Powstańców Wielkopolskich 6 – czynny w godz. 9.00–17.00.

MPK przypomina, ze obowiązują w nich pewne zasady:

  • obsługiwane będą wyłącznie osoby z prawidłowo założoną maseczką (zakryte usta i nos)
  • po wejściu do punktu należy zdezynfekować ręce
  • osoby oczekujące przed punktem mają obowiązek zachować odpowiedni dystans
  • w czasie godzin otwarcia punktu przewidziane są przerwy konieczne do dezynfekcji pomieszczenia.

Spółka apeluje, aby osoby, które nie muszą przychodzić do Punktów Sprzedaży Biletów korzystały z innych możliwości zakupu biletu. Pasażerowie mają do dyspozycji prawie 180 automatów biletowych, stojących w różnych punktach miasta, a także na terenie gmin sąsiadujących z Krakowem, gdzie kursują autobusy MPK. Bilety można także kupić przez Internet oraz przez aplikacje, dostępne bezpłatnie w sklepach internetowych,

Za pomocą Internetu można:

W sprawach związanymi z biletami można kontaktować się telefonicznie lub mailowo:

  • Infolinia MPK SA w Krakowie, tel. 12 19 150
  • Infolinia Karty Krakowskiej, tel. 12 254 14 00 – czynna od poniedziałku do piątku, od 8.00 do 20.00.

Reklamacje można składać na: reklamacje@kkm.krakow.pl

Kraków - najnowsze informacje

Rozrywka