wtorek, 29 lipca 2025 05:53, aktualizacja 12 godzin temu

"S7 do Myślenic musimy podzielić na dwie części." Maciej Ostrowski o kontrowersyjnej inwestycji GDDKiA w Małopolsce

Autor Marzena Gitler
"S7 do Myślenic musimy podzielić na dwie części." Maciej Ostrowski o kontrowersyjnej inwestycji GDDKiA w Małopolsce

– Chcąc zrobić tak zwaną partycypację społeczną, zrobiono potężne zamieszanie – mówi dyrektor GDDKiA w Krakowie Maciej Ostrowski o błędach popełnionych na początku prac nad drogą ekspresową S7 z Krakowa do Myślenic. Kiedy poznamy warianty przebiegu trasy? Czy jest pomysł, aby wypracować kompromis co do jej nowego przebiegu?

Gościem podcastu "Ósma za siedem" jest Maciej Ostrowski, wieloletni samorządowiec i burmistrz Myślenic, a od 2024 roku dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, który mimo licznych protestów musi wypracować kompromis dotyczący nowego odcinka S7 między Krakowem i Myślenicami. – Musimy przedstawić założenia, które będą się wszystkim opłacały podkreśla, licząc na znalezienie porozumienia z mieszkańcami i samorządami.

Dyrektor Ostrowski tłumaczy m.in. dlaczego prezentacja 6 wariantów S7 w 2022 wywołała chaos, na jakim etapie jest obecnie projekt oraz dlaczego podział inwestycji na dwa odcinki – od Myślenic do Beskidzkiej Drogi Integracyjnej oraz od BDI do Krakowa – zmienia perspektywę planowania.

  • Zobacz też:
S7 z Krakowa do Myślenic: GDDKiA tłumaczy potrzebę inwestycji
27 czerwca GDDKiA opublikowała materiał, w którym odnosi się do najważniejszych wątpliwości dotyczących planowanej modernizacji Zakopianki.

- Trzeba rozmawiać na temat S7. My cały czas myślimy o przebiegu pomiędzy Krakowem a Myślenicami, nie uwzględniając BDI, która jest nowym zjawiskiem. Trzeba podzielić cały ten problem na dwa odcinki. To jest klucz — ocenia Ostrowski.

  • Zobacz też:
Łukasz Franek: “Musimy rozumieć, że koszty komunikacji rosną”
Gościem podcastu ”Ósma za siedem” jest Łukasz Franek, dyrektor ZTP w Krakowie. Pytamy go o podwyżki cen biletów, remont Mostu Grunwaldzkiego i SCT.

Rozmawiamy też o znaczeniu doświadczenia samorządowego w prowadzeniu inwestycji drogowych, o naciskach społecznych, współpracy z władzami gmin i sprzeciwach mieszkańców, o realnych terminach budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej i o tym, co dalej z rządowym Programem Budowy 100 Obwodnic na lata 2020–2030 w Małopolsce.

  • Zobacz też:
„Ósma za siedem” Paweł Momro z Nie Oddamy Miasta: SCT do kosza
Gościem pierwszego odcinka podcastu „Ósma za siedem” będzie Paweł Momro z grupy Nie Oddamy Miasta

„Ósma za siedem” to podcast redakcji Głos24. Rozmawiamy w nim o gorących tematach, którymi żyje Małopolska.

Odcinek w wakacje ukazuje się o 7:53 w każdy wtorek kanale Głos24 na YouTube i Spotify.

fot. Mateusz Łysik

Obserwuj nas w Google News

Ósma za siedem - najnowsze informacje

Rozrywka