– Chcąc zrobić tak zwaną partycypację społeczną, zrobiono potężne zamieszanie – mówi dyrektor GDDKiA w Krakowie Maciej Ostrowski o błędach popełnionych na początku prac nad drogą ekspresową S7 z Krakowa do Myślenic. Kiedy poznamy warianty przebiegu trasy? Czy jest pomysł, aby wypracować kompromis co do jej nowego przebiegu?
Gościem podcastu "Ósma za siedem" jest Maciej Ostrowski, wieloletni samorządowiec i burmistrz Myślenic, a od 2024 roku dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, który mimo licznych protestów musi wypracować kompromis dotyczący nowego odcinka S7 między Krakowem i Myślenicami. – Musimy przedstawić założenia, które będą się wszystkim opłacały – podkreśla, licząc na znalezienie porozumienia z mieszkańcami i samorządami.
Dyrektor Ostrowski tłumaczy m.in. dlaczego prezentacja 6 wariantów S7 w 2022 wywołała chaos, na jakim etapie jest obecnie projekt oraz dlaczego podział inwestycji na dwa odcinki – od Myślenic do Beskidzkiej Drogi Integracyjnej oraz od BDI do Krakowa – zmienia perspektywę planowania.
- Zobacz też:

- Trzeba rozmawiać na temat S7. My cały czas myślimy o przebiegu pomiędzy Krakowem a Myślenicami, nie uwzględniając BDI, która jest nowym zjawiskiem. Trzeba podzielić cały ten problem na dwa odcinki. To jest klucz — ocenia Ostrowski.
- Zobacz też:

Rozmawiamy też o znaczeniu doświadczenia samorządowego w prowadzeniu inwestycji drogowych, o naciskach społecznych, współpracy z władzami gmin i sprzeciwach mieszkańców, o realnych terminach budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej i o tym, co dalej z rządowym Programem Budowy 100 Obwodnic na lata 2020–2030 w Małopolsce.
- Zobacz też:

„Ósma za siedem” to podcast redakcji Głos24. Rozmawiamy w nim o gorących tematach, którymi żyje Małopolska.
Odcinek w wakacje ukazuje się o 7:53 w każdy wtorek kanale Głos24 na YouTube i Spotify.
fot. Mateusz Łysik